עיצוב מסעדה- פולקלה בבומביי

איך מעצבים מסעדות מזון מהיר ובית קפה?
3 מקומות שעושים את זה נכון

המסעדה הבאה: מסעדות מזון מהיר שהעיצוב שלהן יפתח לכם את התיאבון

כשאנחנו הולכים לאכול בפלאפל ליד הבית או במסעדה היוקרתית ששמורה רק לימי הולדת, אנחנו מחפשים בסופו של דבר שני דברים: אוכל טעים ואווירה שתכניס אותנו למוד הנכון. איך יוצרים את השילוב המנצח הזה? הנה שתי מסעדות ובית קפה אחד שעושים את זה נכון

כשנכנסים בפעם הראשונה למסעדה שאף פעם לא ביקרנו בה, הרבה לפני שיש לנו את ההזדמנות להתרשם מהאוכל שהיא מגישה – אנחנו נחשפים לעיצוב שלה – לצבעים שהיא ביקשה לדבר בהם, לאלמנטים שמספרים את הסיפור שלה ולאווירה שהיא מבקשת ליצור. אבל איך יוצרים דרך העיצוב בדיוק את האווירה שהתכוונו אליה כשחלמנו לפתוח מסעדה? הנה שלוש דוגמאות לעיצוב פנים למסעדות מזון מהיר ולעיצוב בית קפה, שיצרנו בהם בדיוק את זה.

פולקלה בבומביי: להביא את הרחוק לקרוב

כפי שהשם שלה מסגיר – פולקלה מבומביי – היא מסעדה הודית שמתמחה בעוף. כדי לגרום לאורחים במסעדה להרגיש שהם נמצאים בבומביי הרחוקה ולא בשדרות יהודית בתל אביב, הבאנו את האלמנטים שכל כך מזוהים עם הודו לעיצוב הפנים של המסעדה.

עיצוב מסעדה- פולקלה בבומביי

השילוב בין ישן לחדש ובין טבעי לתעשייתי שכל כך מאפיין את הודו, בא לידי ביטוי בדלפק מחופה טלאי פח לצד שולחנות עץ, עץ משומש בחיפוי הקיר וטיח לא אחיד. הכאוס שיש בו סדר שרק מי שראה את הנהגים בכביש בבומביי נוהגים יבין , בא לידי ביטוי בכיסאות בצבעים ומחומרים שונים  שעל אף השוני ביניהם, הם יוצרים יחד סדר הרמוני.

עיצוב מסעדה- פולקלה בבומביי

אי אפשר לדבר על הודו בלי לדבר על הצבעים הנועזים שמושכים את העין ומשמחים את הלב , ולכן שילבנו גם בפולקלה בבומביי אריחים צהובים, תכולים, אדומים וכתומים, ודלת המטבח התכולה היא הפריט הראשון שימשוך לכם את העין כשתיכנסו למסעדה. בעזרת כל אלו יצרנו מקום שמספר סיפור על היעד שממנו האוכל שמוגש בו מגיע, ומיד מחבר את האורחים אל טעמים והריחות שהוא מציע.

 

המבורגר בן יהודה: תקציב מוגבל הוליד רעיונות נפלאים

עיצוב פנים למסעדות מזון מהיר שונה מעיצוב פנים למסעדות . לרוב אלו עסקים שהתקציב שלהם לא גבוה, אבל הם עדיין רוצים ליצור FEEL מסוים. כך היה גם במקרה של המבורגר בן יהודה בתל אביב, בו נולדו רעיונות יצירתיים כדי ליצור עיצוב מקורי – לדוגמה השולחנות הגבוהים נעשה מאוסף של תריסי עץ ישנים שמצאנו ואספנו מדירות ישנות בתל אביב.

עיצוב מסעדה

בעוד שקיר אחד עוטר בתריסי עץ, הקיר מולו חופה בפח  מרוג. הפלטות נקנו שלמות והותקנו כחיפוי ישירות על הקיר במעלה המדרגות. הבחירה בחומר הזה הייתה מצד אחד פונקציונאלית,  קיר נקי מטביעות אצבעות, ומהצד השני בחירה עיצובית שיצרה מראה מעניין עם חומרים בעלות לא גבוהה.

עיצוב מסעדה

 

עיצוב בית קפה: בלאק קפה

אין סיכוי שלא נתקלתם באחד מבתי הקפה של הרשת בלאק קפה המפוזרים ברחבי הארץ ומשלבים ברי בריאות ובתי קפה למקום אחד. אנחנו פגשנו אותם בסניף שלהם בפתח תקווה, וכשניגשנו למלאכת העיצוב של הסניף, בחרנו עבורם גוונים בהירים של עץ (אורן ובירץ') בשילוב רצפת בטון בהיר ותאורה עדינה ונעימה.

עיצוב בית קפה

את הקונטרסט לקו העיצוב העדין נותנים האריחים המשושים בגווני הטורקיז והקיר אפור-בטון שמוסיפים צבע ועניין לחלל.

עיצוב בית קפה

 

לעוד עיצובי מסעדות ובתי קפה 

 

דילוג לתוכן