עיצוב פנים לדירות קטנות: פתרונות לעיצוב נכון

עד 50 מ"ר: שלוש דירות קטנות ומטריפות

כדי לנצל את החלל באופן מקסימלי חשוב להבין קודם מה הצרכים של מי שיגורו בו. לנופש, להשקעה או למשפחה קטנה? הצצה ל-3 דירות קטנות שעיצבנו, שכל אחת מהן עונה על צורך אחר

עיצוב פנים חכם לדירות קטנות למגורים או להשקעה הוא אתגר שדורש פתרונות יצירתיים ומורכבים, שמאפשרים לנצל את החלל באופן מקסימלי מצד אחד, ומהצד האחר לייצר תחושה נעימה של מרחב מגורים חמים וביתי. איך עושים את זה נכון? הנה 3 דוגמאות לעיצוב דירות קטנות:

עיצוב דירה קטנה למשפחה

כשניגשנו לפרויקט הזה, המטרה שלנו הייתה להפוך את 47 המטרים המרובעים בדירה בלב תל אביב – לבית עבור אבא וילד צעיר. רצינו ליצור מרחב מחיה פרטי לכל אחד מהם, וגם חלל ציבורי שבו יוכלו לבלות יחד.

הדירה מחולקת ל-2.5 חדרים וכוללת חלל ציבורי שבו נמצאים המטבח, הסלון ופינת האוכל, וחללים פרטיים הכוללים חדר שינה ראשי עם מקלחת ושירותים, שירותי אורחים וחצי חדר שהוא חדר ילדים.

כדי לפתור את בעיית האחסון בחלל קטן, ניצלנו נישה של כ-20 ס"מ שנוצרה בין שני עמודים קונסטרוקטיביים במסדרון, הוספנו לה דלת אסם שנעה על מסילה – ויצרנו יחידת אחסון סגורה ופתוחה שמאפשרת לחשוף בכל פעם חצי אחר של הנישה. גם בחדר הילדים הוספנו יחידת אחסון מחוברת לקיר – שמשמשת גם כאחסון וגם כארון בגדים משולב עם שולחן כתיבה. אז הבית אמנם קטן, אבל הוא מכל את מה שהדיירים שלו זקוקים לו.

 

עיצוב דירה קטנה להשקעה

דירות קטנות להשקעה נפוצות מאוד בתל אביב, אבל להשכיר או למכור אותן הוא לא תמיד תהליך פשוט. לפעמים צריך לעשות התאמות שיהפכו את הדירה לרלוונטית יותר לקהל היעד. כך לדוגמה היה בדירה בהדר יוסף – דירת גן קבלן חדשה של כ-50 מ"ר, שהקבלן לא הצליח למכור.

 

כדי לסייע לקונים הפוטנציאליים לראות את האפשרויות הרבות שיש בדירה, הוחלט לעצב ולרהט אותה מחדש. החלטנו לשים את הדגש בהבלטת תחושה הביתיות והמרחב שיש בה – באמצעות תאורה רכה, קיר לבנים, ריהוט מעץ בהיר והוספת אלמנטים חמים בחדרים השונים בבית. הדירה נמכרה מיד עם סיום התהליך.

 

עיצוב דירות נופש

קשה להאמין אבל שתי הדירות האלו הן בגודל של 20 מ"ר בלבד, ועדיין מכילות כל מה שנדרש למי שמגיע לנפוש בתל אביב לכמה לילות. בדירה שבתמונה הראשונה, שמרנו על חלל אחד פתוח שנותן תחושה של מרחב – מטבחון פונקציונלי אליו מחוברת יחידת אחסון, מיטה גדולה ושולחן אוכל המשמש גם כשולחן עבודה.

 

בדירה השנייה נעזרנו בטבע כדי להגדיל את תחושת המרחב – בחרנו את המיקום של החלון לפי כיווני האור הצפויים במהלך היום, וגם בגלל הנוף – עץ היפהפה שנמצא בגינת הבניין ומכניס אלמנטים של טבע הביתה.

 

דילוג לתוכן